تنها راه رستگاری، گام زدن در راه راستی است.

اشو زرتشت

آخرت و نتیجه نیکی از دیدگاه ادیان

قرآن


سوره الرحمن آیه: 56
فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ ﴿۵۶﴾

ترجمه فولادوند: در آن [باغها دلبرانى] فروهشته‏نگاهند كه دست هيچ انس و جنى پيش از ايشان به آنها نرسيده است

ترجمه مکارم شیرازی: در باغهاي بهشتي زناني هستند كه جز به همسران عشق نمي‏ورزند و هيچ انس و جن قبلا با آنها تماس نگرفته است.

ترجمه خرمشاهی: در آنها [حوريان‏] چشم فروهشته [/قانع به همسر] هستند كه پيش از آنان هيچ انسان و هيچ جنى با آنان آميزش نكرده است.


کتاب مقدس


متی 13-44 تا 13-46
ترجمه هزاره نو: ۴۴«پادشاهی آسمان همچون گنجی است پنهان در دل زمین که شخصی آن را می‌یابد، سپس دوباره پنهانش می‌کند و از شادمانی می‌رود و آنچه دارد، می‌فروشد و آن زمین را می‌خرد.
۴۵«همچنین پادشاهی آسمان مانند تاجری است جویای مرواریدهای گرانبها.۴۶پس چون مروارید بسیار باارزشی می‌یابد، می‌رود و آنچه دارد، می‌فروشد و آن مروارید را می‌خرد.


اوستا


یسنا - هـات 9
ای هَوم ِ زرین!
به ستیزه با زن روسپی جادوی هوس‌انگیز كه [ گناهكاران را ] پناه دهد ، كه منش وی همچون ابری در برابر باد جنبان است ، كه پیكر اَشَوَن را نابود كند ، زیناوند شو!
ای هَوم ِ زرین !
به ستیزه با هر آن كس كه پیكر اَشَوَن را نابود كند ، زیناوند شو!

گاثا 3 - یسنا 30-4
و آنگاه،
که در آغاز،
آن دو مینو به هم رسیدند ،
زندگی و نازندگی را پدید آوردند.
و تا پایان هستی چنین باشد که
بدترینِ منشها از آنِ پیروان دروغ،
و بهترین منشها از آن پیروان راستی خواهد بود.

۷ نظر:

آرش گفت...

من اون مطلب رو خوندم ولی از بقیه مطالبت خوشم نیومد
بهتر بودن دین یا آیین هم یک مطلب کامل شخصی هست و شما و نه هیچکس دیگه نمی تونه به "این جمع بندی" برای عموم برسه که کدوم بهتره
من با تبادل لینک میونه خوبی ندارم.از وبلاگی خوشم بیاد بدون هیچ انتظار تبادلی لینکش میکنم و اگر هم از مطالبت خوشم نیاد مثل الان در صورت لینک شدن فقط میتونم ازت تشکر کنم و به کسی با لینک توصیه نمی کنم.هر چند به خاطر اسم شما که آرش هست لینکی ازتون توی قسمت "وبلاگهایی با نویسندگی آرشها" وجود داره
به هر حال از اظهار لطفت ممنون و امیدوارم موفق باشی

pari گفت...

سلام ممنون كه خبر دادي
مطالب مفيد و خواندني بود كارت عاليه
اميدوارم هميشه موفق و سر زنده باشي گلم
راستي آپم يه سر بزن

بابک خرم دین گفت...

درود
به نظر من مسیح آخرین پیامبر تاریخ بود و البته بزرگترین هر کس هم بگه که پیامبر بعد از مسیح از مسیح بزرگتر هست حتما" منظورش از نظر قد است.
من که خیلی دوستش دارم.

بابک خرم دین گفت...

درود
دوست من این آدرس وبلاگ جدیدم هست.
قبلی رو به دلایلی حزف کردم. شما رو در وبلاگ جدیدم هم لینک کردم
تا درودی دیگر بدرود.

بابک خرم دین گفت...

درود
من در وبلاگم درباره بهره نیکی و بدی پس از مرگ و جهان آخرت در ادیان زرتشت و بودا و هندو و یهود نوشتم لطفا" آن مطالب را بخوانید و با دیدگاه خود آن را کامل کنید
با تشکر از شما

اردشیر بابکان گفت...

درود
دوست عزیز شما آخرین نتیجه نیکی رو در ادیان نوشتی.
حالا من آخرین نتیجه نیکی در ایران رو برات مینویسم.
آخرین نتیجه نیکی در ایران این است که میگیرن میبرن پدر آدم نیکو کار رو توی زندان در میارن بعد هم بهش ..... و بعد هم .......
تا درودی دیگر بدرود

اردشیر بابکان گفت...

درود
دوست عزیز من در وبلاگم درباره دو دیدگاه دوگانگی منشی و دوگانگی آفرینشی در دین زرتشت نوشتم لطفا" اگر مایل هستید آن مطالب را بخوانید.
با تشکر از شما[گل]